Terug

Kwantitatieve analyse van een toetsprogramma

Auteur(s) Jaap J. Dronkers; Ellen Kwant, de; Cas L.J.J. Kruitwagen; Liesbeth Baartman
Publicatiedatum 2017
Publicatietype Bijdrage aan een periodiek
Kenniscentrum Hogeschool Utrecht, Kenniscentrum Leren en Innoveren
Lectoraat Beroepsonderwijs
Samenvatting De evaluatie van toetsing is belangrijk binnen de kwaliteitsbewaking van het onderwijs. Zowel toetsorganisaties als examencommissies houden zich hiermee bezig. Naast de evaluatie van losse toetsen is het ook van belang te kijken naar de kwaliteit en samenhang van het geheel aan toetsing. Dit artikel beschrijft een kwantitatieve analyse van toetsresultaten als aanvulling op de gebruikelijke kwalitatieve analyse van een toetsprogramma.
Trefwoorden toetsing, toetsen, toetsresultaten
Taal Nederlands
Full-text Helaas is van deze publicatie geen full-text beschikbaar
Gepubliceerd in Examens: Tijdschrift voor de toetspraktijk
Jaargang/Volume 2017 nr. 3
Paginabereik 27-32
Terug