Terug

Leren door grensinteractie tussen verpleegkundigen en technici

Auteur(s) Elly Bruijn, de; Liesbeth Baartman
Publicatiedatum 2016
Publicatietype Deel van een boek
Kenniscentrum Hogeschool Utrecht, Kenniscentrum Educatie
Lectoraat Beroepsonderwijs
Samenvatting Leden van verschillende beroepsgroepen ervaren vaak grenzen: verschillen die worden opgevat als problematisch. Aan de hand van een praktijkvoorbeeld wordt getoond dat dergelijke grenzen ook leerpotentieel bieden. Er wordt beschreven hoe verpleegkundigen en technici samenwerken aan innovaties in de zorg en hoe zij de verschillen tussen de twee beroepsgroepen ervaren. Er wordt gekeken vanuit het perspectief van boundary crossing en de vier leermechanismen identificatie, coördinatie, reflectie en transformatie naar de communicatie en samenwerking tussen leden van deze twee beroepsgroepen.
Trefwoorden beroepspraktijk, boundary crossing, leermechanismen, beroepsgroepen
Taal Nederlands
Full-text Helaas is van deze publicatie geen full-text beschikbaar
Gepubliceerd in Tussen opleiding en beroepspraktijk: het potentieel van boundary crossing
Paginabereik 61-74
Terug