dr. Hans Bouwknegt

Terug naar onderzoekers portret Hans Bouwknegt
Functie: Lector
Lectoraat: Crossmedia Business
Contact:

E-mail: hans.bouwknegt@hu.nl

Telefoon: 088 481 36 23

Dr. Hans Bouwknegt is na zijn studie Film- en Televisiewetenschap wisselend werkzaam geweest in de mediasector en het hoger onderwijs. Zo was hij medeoprichter van enkele digitale mediabedrijven, ontwikkelde hij crossmediaprogramma’s, adviseert hij mediabedrijven op het gebied van data en digitale strategie en werkte hij als docent en lector aan NHTV Breda. Zijn promotieonderzoek betrof een conceptuele semiotische benadering voor analyse en design van digitale media. Naast zijn aanstelling bij de HU per 1 september 2015 als bijzonder lector blijft hij werkzaam als adviseur digitale strategie bij Dasym Investment Strategies en als research affiliate bij het Georgia Institute of Technology.

“De Nederlandse media-industrie is een internationaal vermaarde bedrijfstak, die haar producten in de hele wereld verkoopt. Om deze leidende positie te behouden, is het belangrijk om ook in de voorhoede van het huidige digitaliseringsproces te profileren. Dat beseffen bedrijven zich terdege en ze stellen zich dan ook open voor nieuwe kennis en innovaties. Toch moet er nog veel gebeuren om mediabedrijven in essentie digitaal te maken. Daarvoor is het onder andere noodzakelijk om sterker data gedreven te worden, om de interactie met de eindgebruiker om te zetten in inzichten, en uiteindelijk in intelligentie. Vanuit het lectoraat kunnen we samen met collega’s, studenten en bedrijfsleven bijdragen aan dit proces. Het doel: echt toepasbare kennis en innovaties ontwikkelen, die de bedrijven in het mediaveld een stap verder kunnen brengen.”

Crossmedia Business

Crossmedia Business

Over het lectoraat

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten