Nieuws

RSS feed
  • Financiering belangrijkste barrière voor startende ondernemers

    06-07-2017 Ibrahimovic en Van Teeffelen

    Startende ondernemers blijken sterk gehinderd te worden door de slechte toegang tot kapitaal. De financiële steun vanuit familie en vrienden is ontoereikend. Vaak zijn ondernemers dan al afgewezen door een bank. Dat blijkt uit het onderzoeksrapport van HU-promovendus Alija Ibrahimovic en HU-lector Lex van Teeffelen, uitgevoerd in opdracht van Qredits, de grootste alternatieve kredietverstrekker voor ondernemers in Nederland.

  • Werkboek SOLACE ondersteunt patiënten met chronische pijn na revalidatie

    05-07-2017 Onderzoeksproject SOLACE

    Het onderzoeksproject SOLACE van Hogeschool Utrecht heeft een werkboek opgeleverd dat mensen met chronische pijn helpt de resultaten van hun revalidatie vast te houden. In het boek kunnen waarden en doelen worden geformuleerd en belangrijke momenten en ervaringen tijdens de revalidatie worden bewaard. SOLACE is uitgevoerd door drie HU-lectoraten: Leefstijl en Gezondheid, Co-design en Crossmediale Communicatie in het Publieke Domein.

  • HU start lectoraat Didactiek van het bèta- en technologieonderwijs

    05-07-2017 Elwin Savelsbergh

    Hogeschool Utrecht (HU) start een lectoraat Didactiek van het bèta- en technologieonderwijs. Het lectoraat richt zich de komende vier jaar op versterking van het bèta- en technologieonderwijs in het primair en voortgezet onderwijs en in het hoger beroepsonderwijs. Voor dit nieuwe lectoraat is Elwin Savelsbergh benoemd tot lector. Het lectoraat is ondergebracht bij het Kenniscentrum Leren en Innoveren van Hogeschool Utrecht.

  • Internationale toolkit helpt interventies tegen radicalisering te evalueren

    04-07-2017 Anke van Gorp

    Een internationale toolkit is opengesteld waarmee professionals, zoals agenten, jongerenwerkers en hun managers de interventies tegen radicalisering kunnen evalueren. HU-onderzoekers Anke van Gorp en Louis Logister van het Lectoraat Kennisanalyse Sociale Veiligheid hebben aan dit project bijgedragen. Van Gorp: “Het werkveld gaf aan dat er door een gebrek aan goede evaluaties nog niet voldoende geleerd wordt over welke interventies werken tegen gewelddadig extremisme. Deze toolkit biedt uitkomst.”

  • SIA RAAK-PRO subsidie voor onderzoek naar hybride leeromgevingen

    30-06-2017 Hybride leeromgeving

    Na de zomer start het onderzoeksproject ‘Ruimte voor wendbaar vakmanschap!’ over leren en begeleiden in hybride leer-werkomgevingen. Het doel van het project is het ontwikkelen van methodieken voor het op maat begeleiden van mbo-studenten in hybride leeromgevingen, waarin leren en werken met elkaar verweven zijn. De SIA RAAK-PRO subsidie van 700.000 euro is toegekend aan een consortium waarvan het Lectoraat Beroepsonderwijs van de HU penvoerder is.

Nieuwsredactie

Heb je nieuws of evenementen die geschikt zijn voor op deze pagina? Mail het dan naar de nieuwsredactie via content@hu.nl.

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten